13. října 2003 - IV. ročník Spanilé jízdy Prahou
Pro nás, jakožto pořadatele vše začalo již před prázdninami. Obstarávali jsme různá povolení a zařizovali doprovodný program setkání. Parkování, doprovod Dopravní Policie ČR a s nimi související průjezd zákazy vjezdu, vstup do Ekotechnického muzea, itinerář s trasou, úkoly na kontrolách, rezervace restaurace a spousty dalšího.
Nastalo to dlouho očekávané 13. září a na tradičním místě před školou se v 7:30 sjeli první pořadatelé.
Od osmi bylo rezervováno parkoviště u chrámu sv. Mikuláše na Malostranském náměstí, kde byla do 10 hodin přejímka a registrace účastníků. Celé setkání také natáčela ČT, která o nás odvysílala v pondělí ráno asi tříminutový šot. Podařilo se nám parkoviště téměř zaplnit a v deset hodin na něm již stálo 50 vozů Italské provenience. Zastoupeny byly i značky Lancia (Beta), Alfa Romeo (GTV, 1300 Junior GT) a samozřejmě Fiat (500, 600, 850, 127, 128, 124, X 1/9), zúčastnili se i dva licenční Fiati a to od firmy Jagst.
Kolem jedné se pořadatelé vydali na trasu připravovat jednotlivé kontrolní stanoviště. Ve 13:45 byl dlouho a netrpělivě očekávaný start orientační jízdy. Na soutěžící čekali čtyři kontroly s úkoly, kterými byla jízda s kelímkem vody mezi kužely, zastavení 30 cm od prkna, házení šipkami, odhad 0,3 litru vody, odhad počtu mincí, hod klínovým řemenem na klikovou hřídel, testové otázky a další. Trasa soutěže měřila 45 kilometrů a její cíl byl v kempu Džbán v Praze 6 - Vokovicích. Tam jsme měli rezervovánu restauraci a u motokár i zázemí pro počítání výsledků. K obveselení pořadatelů i diváků byla vyhlášena soutěž o nejrychlejšího jezdce na motokáře. Jízda byla velmi zajímavá, protože stále ještě drobně pršelo a na mokré trati to dost klouzalo, dostat smyk tedy nebylo žádným problémem.
Soutěžící se vraceli do půl čtvrté a o hodinu později jsme již vyhlašovali výsledky. Teprve po vyhlášení jsme si mohli vydechnout, prohlásit letošní ročník spanilé jízdy za ukončený a v klidu se najíst. Poseděli a debatovali o proběhlé akcí do devíti hodin, kdy jsme restauraci opouštěli.
Startovné : 300, - (v ceně 2x vstup do muzea)
Zastoupení :
- cca. 45 x Fiat (500, 600, 850, 124, 127, 128, X 1/9, 900 T)
- 1 x Alfa Romeo
- 2 x Lancia
Výsledky : kompletní výsledková listina
Trasa : cca. 45 km orientační soutěž + 8 km jízda Prahou
PS: Asi nejlepší námi pořádaný ročník. Tedy pokud to můžu nezaujatě hodnotit, přece jenom jsem jedním z organizátorů soutěže. Z ohlasů soutěžících jsem vyrozuměl, že celá akce měla nápad, byla dobře připravená a organizace proběhla na výbornou. Někomu se líbila návštěva a prohlídka Ekotechnického muzea, někomu zase průjezd pěší zónou za policejní eskortou, někomu pak orientační soutěž, či jízda na motokárách. Poměrně rychle po soutěži se nám podařilo vyhlásit výsledky, takže letošní ročník hodnotím jako opravdu povedený. I když našlo by se i pár chyb, například chyba v objízdné trase v itineráři, nebo pozdní zajištění místa přejímky, naštěstí byla po ruce náhradní varianta - Malostranské náměstí. Něco jsme ovlivnit nemohli - nepřízeň počasí či demonstrace odborářů. Uvidíme co přinese příští rok.
|