6. červen 2009 – 2. ročník Srazu veteránů na Kunratické tvrzi

Náš nový počin v oblasti setkání historických vozů. Po úspěšné loňské pražské jízdě do vrchu, kdy byla přejímka ve tvrzi Kunratice, jsme tamtéž byli osloveni a požádáni o pomoc s organizací průběhu 2. ročníku výstavy veteránů. Podpora měla spočívat v prezentaci klubu a výstavě našich strojů, zároveň však i v organizaci soutěží. Po drobných korekcích bylo dohodnuto několik soutěží bez aut, tedy i pro širší veřejnost a jízda zručnosti. Tvrz Kunratice pak ještě vyhlásila soutěž nejhezčího veterána, o němž rozhodovali sami diváci.
Po prezentaci na našich stránkách a rozeslání několika desítek pozvánek e-mailovou poštou nakonec přislíbilo účast zhruba 15 členů našeho klubu a dalších asi deset „spřízněných duší“....
Deset hodin dopoledne, sobota 6. 6. 2009, dostavuji se já ve voze Fiat 600 D, zároveň se mnou přijíždí i Pedro s týmž typem. Pak už přijíždí jedno auto za druhým a do 12 hodin jich je zhruba padesátka. Téměř polovina je tu naším přičiněním, byť ne vždy jde o Fiaty. Třebas Míra Nosák dorazil hned se dvěma Mercedesy.
Jinak se akce zúčastnilo 14 členů klubu ve 12 vozech Fiat. Ve vozech Fiat 500, 600, 850, 124, 125, 127, 128 a Panda. A předseda? Ta černá ovce se dostavila téměř tradičně nefiatem, vozový park prý postonává a tak posloužil autobus MHD......
Co dále bylo možno vidět? Jaguar E či Citroën DS, Tatraplan, Austin Healey, Škoda (Octavia, 1201, 1000, 100, Felicia), Dacia, VW brouk, Cadillac, Ford Mustang, Opel 1900 GT, Chevrolet Corvette......
Program akce jednoduchý, vystavit vozy a bavit se. Takže jsme se dobře bavili, poklábosili se známými a v po obědě začali se soutěžemi bez aut. Hod řemenem na klikovou hřídel, navíjení provázku, na jehož konci bylo autíčko, prošroubování závitové tyče, složení dopravní značky coby puzzle, zrcadlové bludiště a drátěný slalom. Nutno dodat, že nijak valný zájem soutěže nesklízely. Což o to, diváků by bylo dost, ale soutěžících poskrovnu. Byli nějací stydliví. Za to my ne! Tudíž se to tak trochu zvrhlo v soutěžení fiatářů – kdo z koho.
V půl třetí pokračoval program jízdou zručnosti, té se však směl zúčastnit jen řádně registrovaný účastník akce, tedy majitel veterána. A o co šlo? Ujet poslepu 2 – 8 metrů, zastavit ve středu branky, zastavit bokem kola 50 cm od překážky, přejet 6 čtverečků, nacouvat co nejblíže k tyčce a nakonec zastavit ve středu garáže..... Zde již byl zaznamenán zájem větší a zúčastnila se téměř polovina vystavujících. Divácky atraktivní klání skončilo krátce po čtvrté.
Mezitím na tvrzi probíhalo několik doprovodných akcí, například velice zajímavá jízda v simulátoru Formule či tombola. Přes značný počet zakoupených lístků jsme si nijak zajímavé ceny neodnášeli.... těch pár serepetiček nejspíše napřesrok poputuje do naší tomboly :-) Ondrej při tom všem dění pilně počítal výsledky a vypisoval diplomy.
Ve zručnostních soutěžích jsme, jak se dalo čekat, bodovali my.... Dovolil jsem si tuto soutěž vyhrát, druhý byl Petr Nosák a třetí Václav Kuliš. V jízdě zručnosti první pozici obsadil pan Janda, druhé místo „náš“ Štefan a třetí pan Hodan. Za nejhezčí vozy pak diváci svorně zvolili tři „ameriky“ – Cadillac, Ford Mustang a Corvettu.
Ceny rozdány, soutěže ukončeny a přitom je teprve půl šesté odpoledne, co dál? Vzhledem k silně deštivému počasí jsme se přesunuli do restaurace. Večeře a následný pokec se protáhl do půl desáté, následoval úklid vozů do garáže a přesun k Divošovi. Dobrá zábava začala váznout až kolem čtvrté hodiny ranní, tedy je čas jít spát......a definitivní konec akce. Takže napřesrok.....?
Startovné : 50,-
Zastoupení :
2x Fiat 600D
2x Fiat 850 (SC + Special)
4x Fiat 500
1x Fiat 124 Spider
2x Fiat 128 (SC + A)
2x Fiat 125 (ital + polski)
1x Fiat 127
1x Fiat Panda
1x Fiat 131
Výsledky :
Dovednostní soutěž:
1. místo - Ondřej Kroutil
2. místo - Petr Nosák
3. místo - Václav Kuliš
Jízda zručnosti:
1. místo - Tomáš Janda - Škoda Octavia - 1967
2. místo - Štefan Řečínský - Fiat 124 Spider - 1977
3. místo - Petr Hodan - MG Midget 1500 - 1978
Trasa : 0 km (výstava)
Kontakt :
|