Poděbrady 2000
Poděbrady 2001
Poděbrady 2002
Poděbrady 2003
Poděbrady 2004
Poděbrady 2005
Poděbrady 2006
Poděbrady 2007
Poděbrady 2008
Poděbrady 2009
Poděbrady 2010
Poděbrady 2011
Poděbrady 2012
Poděbrady 2013
Poděbrady 2014
Spanilá jízda 2000
Spanilá jízda 2001
Spanilá jízda 2002
Spanilá jízda 2003
Spanilá jízda 2004
Spanilá jízda 2005
Spanilá jízda 2006
Spanilá jízda 2007
Pražská jízda 2008
Pražská jízda 2009
Pražská jízda 2010
Pražská jízda 2011
Pražská jízda 2012
Pražská jízda 2013
Pražská jízda 2014
Dovolená s Fiaty 2001
Dovolená s Fiaty 2003
Dovolená s Fiaty 2004
Dovolená s Fiaty 2005
Dovolená s Fiaty 2006
Dovolená s Fiaty 2007
Dovolená s Fiaty 2008
Dovolená s Fiaty 2009
Dovolená s Fiaty 2010
Dovolená s Fiaty 2011
Dovolená s Fiaty 2012
Dovolená s Fiaty 2013
Dovolená s Fiaty 2014
Víkend s Fiaty 2001
Víkend s Fiaty 2002
Víkend s Fiaty 2004
Víkend s Fiaty 2005
Víkend s Fiaty 2006
Víkend s Fiaty 2007
Víkend s Fiaty 2008
Víkend s Fiaty 2009
Víkend s Fiaty 2010
Víkend s Fiaty 2011
Víkend s Fiaty 2012
Víkend s Fiaty 2013
Víkend s Fiaty 2014
Expedice Říp
Expedice Kokořín
Expedice Pravda
Expedice Ukrajina
Expedice Grossglockner
Expedice Peklo
Expedice Konopiště
Expedice Halíř
Expedice Písty
Expedice Terezín
Expedice Lužná
110 let FIATu
Kunratická tvrz 2009
Kunratická tvrz 2010
Akce Plzeň
Pizza Party
Klubové schůzky
Výroční schůze
 
Reklama :

DOMÉNY - WEBHOSTING - SERVERHOSTING

Automuzeum Terezín

22. září 2001 - II. ročník Spanilé jízdy Prahou

Naše druhá dlouho očekávaná akce „ Spanilá jízda italských vozů Prahou". Jako pořadatelé jsme byli na nohou již od sedmi hodin ráno. Kolem osmé jsme přijeli na Strahov a začali s přípravou pořadatelského stanoviště a jízdy zručnosti. Dva pořadatelské vozy odjeli na místo přejímky, kterým byl Hlávkův most přes ostrov Štvanice. Odtud byl i start krátké orientační jízdy na Strahov. Na mostě stál pořadatelský Fiat s italskou vlajkou v každém směru příjezdu účastníků a vyřizoval formality spojené s přejímkou. Museli jsme ještě vyzkoušet jízdu zručnosti. Ta se skládala z přejetí několika prken za sebou, rozjezdu do kopce bez použití brzdy a procouvání slalomu. Kvůli možnosti shodného počtu bodů účastníci ještě házeli šipky do terče a couvali do středu branky.

Auta účastníků dojížděla na Strahov od půl desáté do půl dvanácté. V půl dvanácté jsme již evidovali 50 soutěžících. Jízdu zručnosti jsme odstartovali po rozpravě s jezdci a to ve 12 hodin. V jednu hodinu pak začala spanilá jízda. Kolonu vedl Ondra s „beruškou", ze „zadních pozic" dostával zprávy přes mobilní telefon. Trasa spanilé jízdy vedla kolem Pražského hradu, pak přes Malou Stranu na Palachovo náměstí, po Křížovnickém nábřeží kolem Karlova mostu až k Národnímu divadlu. Míjeli jsme ještě Staroměstské náměstí a po nábřeží dojeli na ostrov Štvanice, potom přes Vltavu do Holešovic a znovu přes vodu do Troje. Zde se nám kolonu podařilo opět spojit do celistvé řady, pár účastníků jsme totiž v centru „poztráceli". Jeli jsme kolem Trojského zámku, ZOO a Botanické zahrady. Pak zbýval jen průjezd Bohnicemi a zakotvili jsme v Triocampu v Dolních Chabrech.

>

Výsledky jsme počítali čtyř hodin odpoledne a k vyhlášení jsme přistoupili v půl páté. Potěšilo nás dobré umístění našich členů a to: Petra Pokorného (Fiat 600 D), který dostal cenu za 2. místo v soutěži elegance a Pavla Nonnera, který byl na 3. místě v jízdě zručnosti a to s jedním z nejdelších vozů Fiatem 128 Familiare. Slavnostně jsme zakončili soutěž a Fiati se rozjeli do svých domovů. Pořadatelé se konečně dostali k večeři a mohli debatovat o proběhlé soutěži. Kemp opouštěli poslední z pořadatelů až kolem osmé hodiny večerní.

Startovné : 200, - Kč

Zastoupení :

  • 50 x Fiat (124, 128, 500, 600, 850, 1300)
  • 1 x Alfa Romeo
Trasa : jízda po Praze cca 30 km

PS: : Loňský ročník byl jako zkušební pořádán pro vozy Fiat 500 a 600, letošní byl pořádán pro veškerá italská vozidla. Pro přejímku do soutěže jsme měli zajištěno Loretánské náměstí, bohužel po událostech z 11. září v USA nám bylo doporučeno kvůli bezpečnosti změnit místo přejímky. Z nedostatku času jsme proto zvolili Strahov, který nebyl tak reprezentativním místem jako Loretánské náměstí. Nedostatkem bylo také nezajištění policejního doprovodu při průjezdu městem a zvolení úzkých uliček pro trasu spanilé jízdy. Další ročník bude naplánován s ohledem na tyto skutečnosti.

Autor textu: Ondřej Kroutil - Kronikář Fiat Car Classic

Autor fotografií: Ondřej Kroutil

© 2003 Fiat Car Classic, Czech Republic
web: Marek Lengál, Martin Maštálka