Poděbrady 2000
Poděbrady 2001
Poděbrady 2002
Poděbrady 2003
Poděbrady 2004
Poděbrady 2005
Poděbrady 2006
Poděbrady 2007
Poděbrady 2008
Poděbrady 2009
Poděbrady 2010
Poděbrady 2011
Poděbrady 2012
Poděbrady 2013
Poděbrady 2014
Spanilá jízda 2000
Spanilá jízda 2001
Spanilá jízda 2002
Spanilá jízda 2003
Spanilá jízda 2004
Spanilá jízda 2005
Spanilá jízda 2006
Spanilá jízda 2007
Pražská jízda 2008
Pražská jízda 2009
Pražská jízda 2010
Pražská jízda 2011
Pražská jízda 2012
Pražská jízda 2013
Podzimní jízda 2014
Dovolená s Fiaty 2001
Dovolená s Fiaty 2003
Dovolená s Fiaty 2004
Dovolená s Fiaty 2005
Dovolená s Fiaty 2006
Dovolená s Fiaty 2007
Dovolená s Fiaty 2008
Dovolená s Fiaty 2009
Dovolená s Fiaty 2010
Dovolená s Fiaty 2011
Dovolená s Fiaty 2012
Dovolená s Fiaty 2013
Dovolená s Fiaty 2014
Víkend s Fiaty 2001
Víkend s Fiaty 2002
Víkend s Fiaty 2004
Víkend s Fiaty 2005
Víkend s Fiaty 2006
Víkend s Fiaty 2007
Víkend s Fiaty 2008
Víkend s Fiaty 2009
Víkend s Fiaty 2010
Víkend s Fiaty 2011
Víkend s Fiaty 2012
Víkend s Fiaty 2013
Víkend s Fiaty 2014
Expedice Říp
Expedice Kokořín
Expedice Pravda
Expedice Ukrajina
Expedice Grossglockner
Expedice Peklo
Expedice Konopiště
Expedice Halíř
Expedice Písty
Expedice Terezín
Expedice Lužná
Expedice Zvířetice
110 let FIATu
Kunratická tvrz 2009
Kunratická tvrz 2010
Akce Plzeň
Pizza Party
Klubové schůzky
Výroční schůze
 
Reklama :

DOMÉNY - WEBHOSTING - SERVERHOSTING

Automuzeum Terezín

5. červen 2010 – 3. ročník Srazu veteránů na Kunratické tvrzi

   Druhý ročník, jehož jsme se jako klub měli možnost zúčastnit a spolupořádat ho, je za námi. Předpověď počasí byla zcela výjimečně příznivá a tak jsem se těšil a snažil se po půl roce oživit svůj klenot, totiž Fiata 1100 z roku 1939. Podařilo se, a tak tedy vstříc další akci.....

   

   Domluva s 1/2litrem zněla jasně, v devět u garáže a pojedeme v klidu, abychom po desáté dorazili do Kunratic. No, takže jako obvykle, když v půl desáté dorazím do garáže, 1/2litr nikde. Oživuji tedy stroj, překládám nějaká ta zavazadla a hlavně kanystry s vodou, jedenáctka je poněkud žíznivější a přestože jsem se pokoušel chladící systém propláchnout, moc tomu nevěřím. Chvíli před desátou se objevuje i Pullitr, osvobozuje Fiata 500 a můžeme vyrazit. Chceme jet po méně frekventované silnici na Zbraslav a pak Břežanským údolím. No, jestli je méně frekventovaná, to tedy nevím, mám pocit, že mě předjíždělo kde co. Ale cesta břežanskými serpentinami měla své kouzlo a rychlost 55 km/h do vcelku slušného kopce je na předválečný stroj úctyhodná. Však také na kopci dolévám 2 litry vody, ale což....

   Přestože měla výstava začít oficiálně až v jedenáct, ve tři čtvrtě na jedenáct již výstavní plocha hostila na 20 automobilů. A překvapivě jsou zde zastoupeny i stroje předválečné. O voze Praga Picollo a Škoda Rapid jsem věděl, nedojel s nimi nikdo jiný než Míra a Petr Nosák, překvapením však byla další Picolla a později dorazivší Aero 662. Ale i z poválečné produkce bylo co hodnotit, samozřejmě nemůže chybět značka Fiat, nábor z řad členů klubu probíhal usilovně a bylo to znát: Fiat 500, 600, 850 Special, 124 Spider, 125 a 128 SC. Ač členi klubu Fiat Car Classic, máme tu i reprezentaci ve dvou vozech Renault 8. A nesmím zapomenout ani na spřízněnou duši Mirku, která předvedla Škodu Felicia. Vůbec škodovka byla vcelku hojně zastoupena, a to známými modely řady 100, 120, 1000 MB nebo Octavia. Dále jsme měli možnost obdivovat třeba Volvo, Hanomag, Jaguar E, Citroen DS, VW, Dacia či Cadillac.

   Trochu nás zklamala menší účast, tři desítky vozů není tak moc, to loni zde bylo o dobrou třetinu vozů více, ale připisujeme to na vrub konání dalších akcí s historickými vozy nejen v okolí Prahy.

   Po obědě přišla řada na nás, potažmo na úkoly, které jsme pro účastníky připravili. A tak jsme se i my bavili při pití pohárku vody na čas, házení klínových řemenů na klikovou hřídel, skládání rozvodů na čas, šroubování matek na šrouby či skládání tematického puzzle, tedy s obrázky vozů Fiat 500 a 600.

   Následovala jízda zručnosti, kde se projevilo, jak kdo ovládá a zná svůj vůz, ale nemalý díl zde sehrálo i štěstí. Určení průjezdní výšky mi třeba moc nevyšlo, dostal jsem plný počet bodů, budiž mi útěchou, že šlo o první soutěž absolvovanou s vozem Fiat 1100. Převoz pístu a jeho vložení do bloku motoru bylo hračkou, ostatně zvládl to naprosto každý. Zastavení ve čtverci už tak snadné nebylo, podařilo se to zhruba třetině posádek a bohužel musím se počítat do těch dvou zbývajících třetin... Zastavení uprostřed branky, no, to probíhalo se střídavými úspěchy, ale dalo se. Prkno snad přejel každý a slalom mezi kužely také nebyl problém. Možná se to mělo celé couvat, horší umístění než stávající čestné poslední místo bych stejně nezískal :-)

   Ondrej mezitím pilně počítal výsledky a i díky tomu jsme o vítězi měli poměrně záhy jasno. Klub úspěšně reprezentoval Václav Kuliš, který vybojoval 2. místo. Vítěz soutěže bez aut se letos nevyhlašoval, ale nedá mi to, abych si „nepřihřál polívčičku“. Skromně prohlašuji: „Byl jsem to já.“ Tedy alespoň malá náplast za poslední místo v jízdě zručnosti....

   Tím byla výstava ukončena a účastníci opouštějí areál tvrze Kunratice. Náš program však nekončí, Míra nás zve na společné posezení do Slivence, pokecat a opéct si buřtíky, čehož se nadšeně chopíme.

   Ale nejprve je třeba uklidit vozy do garáže. Na exkurzi svých strojů bez problémů ukecám většinu zúčastněných a z tvrze tak vyjíždí kolona pěti vozů. Jsem sice vůdce kolony, ale jedu poslední..... Vozy budí obdiv a o malé zpestření se postará Enzovo pětikilo, propálená hadička tlakoměru oleje totiž chlístá olej přímo na výfuk, čoudí to a ukapává. Troubím a divoce gestikuluji, ovšem poněkud „pomalejší“ posádka mi jen mává, místo aby zastavila. Nakonec se však přeci jen domluvíme a poškození se daří opravit, při té příležitosti zjišťuji, že mi téměř upadl výfuk. Ehm. Opraveno a jedeme dál. V Černošicích další zádrhel, uzavřený železniční přejezd znamená několikakilometrovou objížďku a ztrátu veškeré vozy z chladiče jedenáctky, přesto nakonec do garáže dojedeme, exkurzi uskutečníme a vozy uložíme.

   Ještě společný nákup něčeho na oheň, myslím, že na ty rozverné veteránisty na pokladně supermarketu hned tak nezapomenou..... :-) A opět objížďka, tentokráte zpátečním směrem. Trochu adrenalinu rozproudila honička mého vozu Fiat 128 A a Mírova Renaultu 8, ovšem pak je zase nutno počkat na ostatní.....

   Slivenec, půl deváté večer, tlacháme a bavíme se, Míra předvádí své skvosty, někteří jsou zde poprvé, a tak vstřebávají dojmy. Zábava je ukončena až o půlnoci.

   Inu, opět to stálo za to, přálo nám i počasí, těch slibovaných 27 stupňů skutečně bylo, snad už je tu konečně léto!

Startovné : 50,-

Zastoupení :

    1x Fiat 600D
    1x Fiat 850 (Special)
    2x Fiat 500
    1x Fiat 124 Spider
    1x Fiat 128 (SC)
    2x Fiat 125 (ital)

Výsledky :

    Dovednostní soutěž:
      1. místo - Ondřej Kroutil

    Jízda zručnosti:
      1. místo - Martin Král - ?
      2. místo - Václav Kuliš - Fiat 850 Special
      3. místo - Miroslav Nosák - Praga Piccolo

Trasa : 0 km (výstava)

Kontakt :

Fotogalerie :

Autor textu: Ondřej Kroutil - Kronikář Fiat Car Classic

Autoři fotografií: Ondrej Nagy, Jaromíra Šifaldová

© 2003 Fiat Car Classic, Czech Republic
web: Marek Lengál, Martin Maštálka