Poděbrady 2000
Poděbrady 2001
Poděbrady 2002
Poděbrady 2003
Poděbrady 2004
Poděbrady 2005
Poděbrady 2006
Poděbrady 2007
Poděbrady 2008
Poděbrady 2009
Poděbrady 2010
Poděbrady 2011
Poděbrady 2012
Poděbrady 2013
Poděbrady 2014
Poděbrady 2015
Poděbrady 2016
Poděbrady 2017
Poděbrady 2018
Poděbrady 2019
Poděbrady 2020
Poděbrady 2021
Poděbrady 2022
Poděbrady 2023
Poděbrady 2024
Spanilá jízda 2000
Spanilá jízda 2001
Spanilá jízda 2002
Spanilá jízda 2003
Spanilá jízda 2004
Spanilá jízda 2005
Spanilá jízda 2006
Spanilá jízda 2007
Pražská jízda 2008
Pražská jízda 2009
Pražská jízda 2010
Pražská jízda 2011
Pražská jízda 2012
Pražská jízda 2013
Podzimní jízda 2014
Podzimní jízda 2015
Podzimní jízda 2016
Podzimní jízda 2017
Podzimní jízda 2018
Podzimní jízda 2019
Podzimní jízda 2020
Podzimní jízda 2022
Podzimní jízda 2023
Dovolená s Fiaty 2001
Dovolená s Fiaty 2003
Dovolená s Fiaty 2004
Dovolená s Fiaty 2005
Dovolená s Fiaty 2006
Dovolená s Fiaty 2007
Dovolená s Fiaty 2008
Dovolená s Fiaty 2009
Dovolená s Fiaty 2010
Dovolená s Fiaty 2011
Dovolená s Fiaty 2012
Dovolená s Fiaty 2013
Dovolená s Fiaty 2014
Dovolená s Fiaty 2015
Dovolená s Fiaty 2016
Dovolená s Fiaty 2017
Dovolená s Fiaty 2018
Dovolená s Fiaty 2019
Dovolená s Fiaty 2020
Dovolená s Fiaty 2021
Dovolená s Fiaty 2022
Dovolená s Fiaty 2023
Dovolená s Fiaty 2024
Víkend s Fiaty 2001
Víkend s Fiaty 2002
Víkend s Fiaty 2004
Víkend s Fiaty 2005
Víkend s Fiaty 2006
Víkend s Fiaty 2007
Víkend s Fiaty 2008
Víkend s Fiaty 2009
Víkend s Fiaty 2010
Víkend s Fiaty 2011
Víkend s Fiaty 2012
Víkend s Fiaty 2013
Víkend s Fiaty 2014
Víkend s Fiaty 2015
Víkend s Fiaty 2016
Víkend s Fiaty 2017
Víkend s Fiaty 2018
Víkend s Fiaty 2019
Víkend s Fiaty 2020
Víkend s Fiaty 2021
Víkend s Fiaty 2022
Víkend s Fiaty 2023
Víkend s Fiaty 2024
Expedice Říp
Expedice Kokořín
Expedice Pravda
Expedice Ukrajina
Expedice Grossglockner
Expedice Peklo
Expedice Konopiště
Expedice Halíř
Expedice Písty
Expedice Terezín
Expedice Lužná
Expedice Zvířetice
Expedice Strnadice
Expedice Tuzex
Expedice Džbán
110 let FIATu
120 let FIATu
125 let FIATu
Kunratická tvrz 2009
Kunratická tvrz 2010
Akce Plzeň
Pizza Party
Klubové schůzky
Výroční schůze
 
Reklama :

DOMÉNY - WEBHOSTING - SERVERHOSTING

XIII. ročník setkání italských vozů v Poděbradech 28.4.2012

Třináctka v názvu akce? To jistě nepřinese nic dobrého! Nebo snad ano? A jak to tedy nakonec dopadlo?

Obvykle srazu předchází nějaká příprava, vše musí klapnout a jinak to zkrátka nejde. Ani 13. ročník nebyl v tomto směru žádnou výjimkou. Letos však veškeré jednání nepostrádalo jistou chaotičnost. Abychom se vyhnuli obíhání různých úřadů a dotčených institucí, přistoupili jsme na nabídku města Poděbrady a stali se součástí jejich „otevírání lázeňské sezony“. Odpadne nám řada starostí, o všechno se totiž postará město, potažmo jeho úředníci, mající kulturní život na starost. Alespoň tak zněla dohoda koncem předchozího roku.

V březnu jsem pak byl pozván starostou na společnou schůzku, kde se bude probírat program zahájení lázeňské sezony, jehož tedy budeme součástí. Máme si připravit nějaké podklady a požadavky a vůbec probereme, jak bude naše spolupráce probíhat. Dobře tedy. Beru si na to dovolenou a vyrážím.

U starosty je plno, bude to velké, jsem sice trochu nervózní, ale snad o to více odhodlaný prosadit požadavky. Mám slovo hned na úvod a vzápětí jsem přibrzděn v rozletu. První požadavek, totiž stání na kolonádě, není možný, kolonáda bude toho času v rekonstrukci… Naštěstí v rekonstrukci částečné, polovinu budeme mít k dispozici. Jenže to nám nestačí. Promýšlíme jiné varianty, ale debata se nijak nehýbe z místa, stovka aut je přeci jenom stovka aut a nějaké místo zabere. Ach jo. Nakonec se dohodneme na variantě kolonáda + přilehlá ulice Na Valech. Ta bude vyklizená a zbavená aut, tedy připravena pouze pro nás.

Začátek dubna pak přináší špatné zprávy. Kolonáda je rozkopaná celá a práce se nehýbou, je zima, takže rekonstrukce nabírá zpoždění. Přilehlá ulice je navíc parkovištěm rezidentů a ty nelze vykázat, stáli bychom tedy dohromady s nimi. To je spolupráce na nic. Probírám to s kamarády ze spřízněného Škoda klubu – Hundertgangu, jsou místní, mohli by poradit. Termín akce se blíží a zatím nemáme, kam bychom se vrtli. Jirka Najman alias Caiman, hlava HG klubu, radí nábřeží. Moc se nám to nezdá, ale po průzkumu na místě mu dáváme za pravdu, pro naše potřeby je to opravdu vyhovující. Bude sice hrozně záležet na počasí, protože stát na nábřeží v bahnité břečce by se nikomu nechtělo, ale jinou možnost asi nemáme. Město Poděbrady souhlasí a my využíváme Caimanových známostí a pojišťujeme si akci ještě u dopravní policie na okrese, tedy v Nymburku. To se nakonec ukáže jako velmi prozíravé, neb jiné rozhodnutí vlastně v rukou nemáme a Poděbrady jednání s policií nechávají na nás.

Angažujeme se ještě v doprovodném programu a domlouváme koncert swingové a jazzové kapely Jazz band z Horních Počernic. Budou s námi na nábřeží, tedy na dohled a na doslech našich vozů.

Prakticky každý zbývající víkend pak trávíme alespoň jeden den v Poděbradech, kde rozmýšlíme, kde která auta budou stát, kde bude pódium pro kapelu, kde soutěže převleků… Času je opravdu málo a ještě musíme připravit orientační soutěž včetně trasy.

Až je tu pátek 27. duben, den před akcí. Ještě musíme doladit poslední detaily, a tak si s Pedrem dávám sraz dopoledne ještě v Praze, na konci Horních Počernic. Chtěl bych na cestu doprovod, jedu totiž novým, téměř nevyzkoušeným strojem, tak pro jistotu. Bohužel však jako obvykle nestíhám a nechávám tak Pedra hodinu čekat, což mě mrzí, jenže doprava ve městě v pátek poněkud houstne. A zatímco Pedro bere osvědčený vůz Fiat 125, já se řítím v našich končinách nepříliš obvyklým vozem Fiat 2300 S Coupe.

Kilometry ubíhají rychle a po poledni jsme v Poděbradech. Nejprve míříme na nábřeží, kde ještě naposledy okukujeme prostředí a přemýšlíme, kam s kterým vozem. Pak jedeme na oběd do kdysi tak oblíbeného kempu Golf. Chtěli jsme ho využít i pro letošek, ale sezona začíná až v květnu a na tom majitel bohužel striktně trvá.

Je pěkné slunečné počasí a předpověď slibuje „léto“ i na víkend, očekáváme tedy slušnou účast. Pro páteční ubytování volíme na zkoušku „sociálnější“ kemp na nedalekém soutoku Labe s Cidlinou.

Po obědě jedeme ještě projet trasu orientační soutěže, letos opět končíme v Kutné Hoře v kempu Malešov, takže jen samotný průjezd trasy zabere více než tři hodiny. Při tom zjišťujeme nečekanou uzavírku silnice kousek od Poděbrad. Bohužel zrovna tudy vede trasa, bude tudíž potřeba opravit všechny itineráře.

Jedeme kupátkem a užíváme si to. V Kolíně potkáváme Vlasovce, který letos také jede svým novým objevem, a to „dodávkovým“ modelem Fiat 900 T, doprovod mu dělá překrásně zrenovovaná šestistovka. Zbývající trasa je v pořádku, a tak odpoledne přijíždíme zpátky do Poděbrad. Já krátce po té zjišťuji u kupé problém s dobíjením, což řeším zapůjčením baterie i nabíječky. Pedro pak jede pro Julii na nádraží a cestou ještě stíhá rozmístit navigační šipky na přejímku. Letos budou opravdu potřeba, na nábřeží by asi většina účastníků ani netrefila.

Večer posedíme v restauraci s ostatními fiaťáky, je tu i nejvzdálenější účastník, Jura Semanko ze Slovenska, který přiveze ukázat Fiata 500 Jolly, tedy pětistovku v plážové verzi. Ještě připravíme potřeby pro kontroly a upravujeme všech 70 itinerářů a zcela uondaní jdeme po půlnoci spát.

Sobotní ráno slibuje nádherný den s letním počasím. Po velmi chladné noci to je potřeba, chatky mají jen chatrné dveře, skrz které proudil dovnitř chladný vzduch, a tak jsem se já osobně těšil na ráno a na sluníčko.

Nábřeží pomalu ožívá. Kapela ladí nástroje, staví se podium, my připravujeme přejímku a soutěž převleků. Auta přijíždějí jedno za druhým a zabírají prakticky celou zatravněnou plochu nábřeží mezi řekou a chodníkem. Někteří piknikují, atmosféra je uvolněná a přátelská. Teplota stoupá, je opravdu nádherný, až letní den. Kapela hraje swing a jazz, což je vítaným zpestřením naší akce. Okolo poledne je již na nábřeží více než 100 italských automobilových krasavců. Zastoupena je s několika modely Lancia i Alfa Romeo, k vidění je i méně obvyklý model Siata Spring či licenční Zastava 1100. Převažoval však jasně Fiat. Pestrá směsice vozů nás utvrzuje v tom, že automobiloví fanoušci italských značek jsou stále aktivní. Zatímco v předchozích letech jasně dominovaly malé vozy 500, 600, 850 a 127, nyní je posun k limuzínám. Malé vozy zvolna ustupují a přenechávají své místo větším modelům 124, 125, 131, 132 Argenta, 128 či limuzínám z šedesátých a sedmdesátých let – 1100, 1300 a 1800 nebo lahůdkám typu

Campagnola, 900 T či 2300 S Coupe. Modelovou pestrost pak doplňovaly předválečné stroje, Fiat 508 Balila a Fiat 514 Spider.

Jak se blíží poledne, připravují se účastníci soutěže převleků. Přestože rok od roku účast klesá, sejde se na červeném koberci pěkných osm soutěžících. Od města dostáváme k ruce moderátora a ozvučení, diváci se baví. A tak vidíme zásah lékaře u předčasného porodu, nerudného zákazníka římského taxi, lovce Pampaliniho, piknik u vody nebo Saxanu s lexikonem kouzel. Můj převlek počítal s asistencí půlročního syna, zpoždění na trase však vyžadovalo „výpůjčku“ dítěte jiného, které evidentně nevědělo, co ho čeká, a tak malá Pepička v kufru Fiata vřískala jak divá. Rodiče Vojtu a Pavlu to však nechávalo celkem v klidu, na rozdíl od diváků. A díky zvukové kulise to byla velice úspěšná scénka…

Musím zde ještě zmínit, co přinesl 13. ročník pro mne. Má rodinná posádka se totiž zdržela, protože drahá polovička Renata si ráno zlomila malíček u nohy. Celé dopoledne pak strávila po doktorech, místo aby si užívala pohodový den v Poděbradech. A smůla bohužel nekončila...

Po scénkách se vozy řadily na startu, soutěžící čekal odjezd na trasu orientační soutěže. Jel jsem zkontrolovat první kontrolní stanoviště a…. A už nezařadil první rychlost. Na dvojku jsem vrátil zpátky na nábřeží, rozebral půl vozu, abych zkonstatoval, že problém je ve skříni a tudíž na místě jen těžko opravitelný. Na druhou a třetí rychlost jsem „dopajdal“ do cíle soutěže, do kempu v Malešově. Tím pro mě jízda skončila. A s problémem na voze jsem nebyl jediný, na laně pak dotáhli Míru Nosáka s Fiatem Campagnola, u kterého pro změnu skončil motor, přidřel se na klice.

Poslední úkol soutěžící plnili v kempu a čekal je mimo jiné zajímavý úkol v podobě jízdy na kole s volantem místo řídítek. Z divácky i účastnicky nejúspěšnějších úkolů mohu ještě zmínit „zrcadlové bludiště“ či opilecké brýle. Úkolů bylo mnoho a jejich pestrost dala šanci těm, kteří by jinak v záplavě spíše technických úkolů tápali.

Po bohaté tombole, během které jsme počítali výsledky a vyplňovali jména vítězů do diplomů, jsme přistoupili k vyhlášení těch nejúspěšnějších. Ti nejlepší si odvezli ceny za vítězství v orientační soutěži, v soutěži převleků či soutěži elegance. A po ukončení vyhlašování se většina účastníků rozjela do svých domovů. Na večerní debaty mělo náladu jen pár pořadatelů. Přesto v dobré zábavě vytrváme až do ranních hodin.

Nad ránem, tedy okolo šesté ranní, už do Malešova přijíždí má záchrana. Vláďa Brabec nakládá kupátko na vlek a jedeme s ním do garáže. Skoro by se chtělo říci, že akce pro mě takto neslavně končí, jenže já se tak snadno nevzdávám. Uložíme kupé do garáže a já beru stroj, který je zrovna po ruce. Tím je můj čerstvý přírůstek Fiat 850 berlina. V půl desáté jsem již zpět v kempu, kde zrovna pozvolna snídají „přeživší“ pořadatelé a připravují se nedělní testace. Mimo jiné přijíždí i zajímavý, sic neitalský, stroj Rolls Royce. Ještě si jen tak cvičně u berliny vyměním prasklou palivovou hadičku a jedeme na společný oběd do Kutné Hory, kde už pak naše víkendové setkání definitivně končí.

Startovné : 350,- při platbě předem (450,- pro platící při přejímce)

Zastoupení :

    Celkem cca 100 vozů
  • Fiat 500, 600, 850, 900, 124, 125, 126, 127, 128, 131, 1100, 1300, 1800, 2300, 508, 514, Campagnola, X1/9, Ritmo, Argenta, Croma, Uno
  • Alfa Romeo Alfetta, Giulietta, GTJ, Spider
  • Lancia Beta, Delta, Thema
  • Siata Spring
  • Zastava 1100
Výsledky :

  Orientační soutěž:
  • 1. místo - Pavel Nonner - Fiat 128 Familiare (1972)
  • 2. místo - Jan Macourek - Lancia Beta Coupe (1980)
  • 3. místo - Pavel Macourek - Lancia Beta Coupe (1978)
  Orientační soutěž - Youngtimer + hosté:
  • 1. místo - Jiří Novák - Fiat Ritmo Bertone Cabrio (1985)
  • 2. místo - Václav Holý - Fiat 127 Panorama (1984)
  • 3. místo - Hundertgang - Škoda 1000 MB (196x)
  Soutěž převleků posádek - dobové:
  • 1. místo - Ondřej Kroutil - Fiat 2300S Coupé (1963) - "Carra mia!"
  • 2. místo - Petr Holeček - Fiat 125 (1970) - "Taxi Roma"
  • 3. místo - Juraj Semanko - Fiat 500 Jolly (1962) - "Piknik"
  Soutěž převleků posádek - recesní:
  • 1. místo - Petr Polach - Fiat 900T (1978) - "Hippies"
  • 2. místo - Miroslav Nosák - Fiat Campagnola (1951) - "Pampalini"
  • 3. místo - Petra Jakešová - Fiat 850 (1970) - "Saxana"
  Divácká soutěž elegance:
  • 1. místo - Marek Lihm - Fiat 1800B (1962)

Trasa : 70 km orientační soutěž

PS: Přes počáteční zmatky okolo stání vozů na kolonádě se nakonec našlo nejlepší možné řešení. Nábřeží mělo svoji jedinečnou atmosféru, auta stála mezi stromy, kde si je každý návštěvník mohl prohlédnout ze všech stran a horké slunečné počasí to vše jenom umocnilo. 13. ročník však bohužel trochu potvrdil svou pověst smolného čísla nejen počátečními zmatky, ale i závadami na vozidlech… Naštěstí nešlo o nic horšího, a tak nemůžeme s odstupem času hodnotit akci jinak, nežli kladně.

Kompletní výsledková listina XLS (nutný nainstalovaný Excel) nebo PDF (nutný nainstalovaný Acrobat Reader)

Fotogalerie :

Autor textu: Ondřej Kroutil - Kronikář Fiat Car Classic

Autoři fotografií: Michal Jakeš, Ondrej Nagy, Petr Polach, Kateřina Vojtová

© 2003 Fiat Car Classic, Czech Republic
web: Marek Lengál, Martin Maštálka